Vi har lansert et nytt filter i søkefunksjonen på studentum.no

Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre studentum.no, både for deg som kunde og for våre besøkende. Vi har nylig lansert et nytt filter i søkefunksjonen som kalles «delivery method», eller utdanningsform.

På studentum.no finnes det nå tre ulike utdanningsformer å velge mellom. Disse er klasserom, nettstudier og nettbasert med samlinger. Målet med utviklingen er at det skal bli enklere for besøkeren å forstå hvordan utdanningen foregår. Det er mulig å velge flere utdanningsformer for én og samme utdanning, ettersom at en utdanning kan leveres på ulike måter. På denne måten unngår vi duplikater av utdanninger, hvilket gjør det det mer oversiktlig hvilke utdanninger hver utdanningsinstitusjon tilbyr.

Utdanningsformen vises i søkeresultatet i form av et ikon og tekst, samt i sammendraget på utdanningspresentasjonen.

Utviklingen påvirker hvordan du legger opp en ny utdanning i kundeportalen. Vi har derfor skapt en gudie til kundeportalen for at det skal bli enklere for dere. Du finner guiden på startsiden når du logger inn i kundeportalen.

Hvis du har spørsmål, er du varmt velkommen å kontakte noen av oss på studentum.no.

Til kundeportalen

Picture of Karoline Sten