Materialspesifikasjoner for våre eksponeringstjenester

Godt å vite

Deadline: Kommunikasjonsteamet tar kontakt for å be om materiale minst to uker før annonsens oppstart. Ved forsinket levering kan ikke planlagt start garanteres.

Bilder: Dersom levert bildemateriale ikke oppfyller våre kvalitetskrav, forbeholder vi oss retten til å benytte bilder fra bildebanken vår.

Produksjon av annonser: Vi bidrar gjerne med å produsere annonser ved behov. Henvend deg til din kundekontakt for mer informasjon.

nyhetsbrev

Nyhetsbrev

Overskrift: Maks 40 tegn.

Tekst: Brødtekst, maks 500 tegn inkl. mellomrom.

Bilde: 580 x 280 pixler.

Logo: Logo i høy oppløsning sendes separat fra bildet.

Lenker: Lenker går til skole eller utdanningspresentasjon hos studentum.no. Vi tillater opptil to lenker per annonse: én som brukes i bilde og CTA, og én i brødteksten. Ønsket lenke må legges ved.

Deadline: Nyhetsbrevet sendes ut i midten av hver måned. Kommunikasjonsteamet tar kontakt for å be om materiale minst to uker før utsendelsen. Ved forsinket levering kan ikke den planlagte annonsen garanteres.

Tips! Skap interesse - hvorfor skal kommende studenter velge akkurat dere? Det kan også være fint å fremheve noen studier i en punktliste.

direktemail

Direktemail

Emnelinje: Maks 50 tegn.

Overskrift:
Maks 40 tegn.

Tekst:
Brødtekst, maks 800 tegn inkl. mellomrom.

Bilde:
580 x 280 pixler med logo (logo er valgfritt).

Lenker: Lenker går til skole eller utdanningspresentasjon hos studentum.no. Vi tillater 3 lenker per annonse. Ønskede lenker må legges ved.

Deadline: Kommunikasjonsteamet tar kontakt for å be om materiale minst to uker før utsendelsen. Ved forsinket levering kan ikke den planlagte annonsen garanteres.

Tips! Tenk på målgruppen – hvem vil dere nå ut til?

banner

Størrelse: 300x250 pixler.

Format:
.jpeg, .gif, .png eller html5. Ikke større enn 150 kb.

Lenker:
Ønskede lenker må legges ved.

Tips! Fremhev det som er unikt med skolen din. Det kan være lurt å ha en CTA (knapp som oppfordrer til klikk) i annonsen.

panoramabanner

Panoramabanner

Størrelse:
980x240 pixler for desktop/PC.
728x90 pixler for tablet.
320x100 pixler for mobil.

Format: .jpeg, .gif, .png eller html5. Ikke større enn 200 kb.

Lenker:
Ønskede lenker må legges ved.

sponsingsannonse

Sponsingsannonse

Overskrift: Maks 35 tegn.

Tekst:
Maks 150 tegn inkl. mellomrom.

Bilde:
698 x 394 pixler (jpeg, maks 75kb).

Lenker:
Link går til skolepresentasjon på studentum.no.

Tips! Pass på at annonsen er så relevant som mulig for den bestemte kategorien annonsen faller inn under.

reportasje

Reportasje

Som kunde kan du få publisert tekstlige reportasjer (for eks. intervjuer med nåværende eller tidligere studenter) eller videoer som vi knytter til skolepresentasjonen og/eller utvalgte utdanninger.

Tekstreportasje

Bilde: 940 x 400 pixler.

Tekst: Hensiktsmessig lengde.

Videoreportasje

Video: YouTube eller Vimeo link.

ressplass

Restplassannonsering

Overskrift: Maks 50 tegn.

Bilde: 940 x 200 pixler.

Tekst: Maks 400 tegn inkl. mellomrom.

førstesidesannonse eksempel

Førstesidesannonse

Overskrift: Maks 35 tegn.

Tekst: Maks 150 tegn inkl. mellomrom.

Bilde: 698 x 394 pixler (jpeg, maks 75kb).

Lenker: Går til skolepresentasjonen på studentum.no.

Tips! Tenk på hva kjernen i budskapet er, og om det er noe spesielt som bør fremheves den aktuelle tidsperioden for annonsen.

faq_pink

Har du noen spørsmål?

Ikke nøl med å kontakte oss om du lurer på noe!

Send oss en mail på info@studentum.no