Kundeportalen – ditt verktøy til fremgang på studentum.no

Som kunde hos oss på studentum.no får du tilgang til vår kundeportal, hvor du blant annet kan se statistikk og enkelt legge til, ta bort eller oppdatere deres skole- og utdanningsinformasjon. Ved å bli kjent med hva du kan gjøre i kundeportalen kan du på en enkel måte få kontroll over samarbeidet.

Kundeportalen er inndelt i ulike seksjoner. Du finner informasjon om hva som er bra å tenke på, samt hvilke muligheter kundeportalen gir deg nedenfor

1. Hold deres sider oppdatert!

Det er viktig at deres presentasjoner til enhver tid er oppdaterte. I den digitale verden er informasjon tilgjengelig og sammenlignbar døgnet rundt. Det er derfor en fordel at denne er oppdatert og korrekt. I kundeportalen kan du raskt og enkelt legge til, ta bort eller oppdatere informasjon i deres skole- eller utdanningspresentasjoner. Det inkluderer for eksempel informasjon om oppstart, utdanningstype, pris, tekst og mye mer.

Tenk på at det kan ta noen timer før oppdateringen vises på våre nettsider, så se gjerne over at presentasjonen blir slik du har tenkt deg gjennom å forhåndsvise endringen.

2. Ta vare på potensielle studenter!

Hvor lang tid dere bruker på å gi tilbakemelding på interessemeldinger kan være avgjørende for om dere får inn en ny student eller ikke. I kundeportalen kan du enkelt få oversikt over mottatte interessemeldinger. Du kan også legge til et autosvar som sendes direkte til personen som har sendt en interessemelding. På denne måten vil personen føle seg sikker på at forespørselen har kommet frem og at den vil å svar fra dere.

3. La tidligere studenter skryte av dere!

Vi vet at omtaler og erfaringer fra tidligere studenter er viktig for våre besøkende når de skal velge utdanning. La tidligere studenter hjelpe deres fremtidige studenter med å ta en beslutning om hvilken utdanning de skal ta. I kundeportalen kan du enkelt skape et spørreskjema og samle inn omtaler fra deres studenter.

4. Følg med på deres statistikk

For å følge med på hvordan det går med utdanningene deres på studentum.no kan du kontinuerlig sjekke deres statistikk. I kundeportalen kan du se hvor mange sidevisninger utdanningene deres har hatt, hvor mange som har klikket seg inn til deres nettsider, samt hvor mange interessemeldinger dere har fått. Hvis dere har reportasjer i deres presentasjon, vil du også kunne se hvor mange eksponeringer denne har.

Vil du ha flere tips om hvordan du bruker kundeportalen? I vår brukerhåndbok finner du detaljerte instruksjoner for alle de ulike funksjonene. Du kan laste ned brukerhåndboken på startsiden i kundeportalen.

Velkommen til kundeportalen