Omtaler – la studentene skryte av dere!

Vi har lenge benyttet oss av anmeldelser når vi skal velge hotell, restauranter, kjøpe elektronikk eller gå på en forestilling – hvorfor skal vi ikke gjøre det samme når vi velger utdanning?

I dagens samfunn er det mer krevende enn noensinne å fange og beholde leserens oppmerksomhet online. Du har bare noen sekunder på deg til å få leseren interessert i innholdet, så det er viktig å gjøre det meste ut av det du vil formidle. Ved å publisere omtaler i deres skole- og utdanningspresentasjoner hos oss på studentum.no vil dere øke eksponeringen i søkeresultatet samt skille dere ut fra mengden.

Omtalene er en del av besøkerens opplevelse

Mange mennesker blir påvirket av andres opplevelser og erfaringer når de selv synes det er vanskelig å ta en beslutning. Andres meninger kan derfor være avgjørende for om man velger å kjøpe et produkt eller en tjeneste, eller ikke. Det samme gjelder for valg av utdanning. Det kan derfor være en god idé å oppfordre dine studenter til å legge inn en omtale om deres utdanninger. Ved å vise frem gode omtaler fra tidligere studenter, kan du forsikre studieinteresserte om at din skole er rett for dem. Gjør det til en vane å samle inn omtaler på slutten av semesteret. Det går fort og kan resultere i mange svar.

Enkle måter å samle inn omtaler
  • Bruk omtale verktøyet i kundeportalen for å skape utsendelser til nåværende eller tidligere studenter der du ber dem om å skrive en omtale om sin opplevelse av skolen, eller en utdanning dere tilbyr.

• Del en link som går direkte til deres side for omtaler på studentum.no. Du får fram linken ved å klikke på «skriv en omtale» på din skolepresentasjon. Kopier url:en som dukker opp i adressefeltet og del linken med dine studenter.

• Ta i bruk vår widget for omtaler. Dette er en HTML-kode du kan legge inn på din nettside. Widgeten gjør det mulig for dere å vise frem omtalene dere har fått inn på studentum.no på deres egen nettside. Du kan velge mellom å vise frem omtaler fra en spesifikk utdanning, eller dere som utdanningstilbyder.

Samle inn omtaler