Våre eksponeringstjenester - hvilken passer best for dere?

Teamet på studentum.no ønsker at våre kunder skal få det meste ut av samarbeidet med oss, samtidig som vi vil hjelpe studieinteresserte med å velge rett utdanning. Vi tilbyr derfor en rekke ekstratjenester for å øke eksponeringen av deres skole og utdanninger. Vi ser at økt eksponering leder til flere interessemeldinger, noe som spiller en viktig rolle for å rekruttere nye og kvalitative studenter.

Har dere allerede testet noen av våre ekstratjenester, men lurer på hvilke andre muligheter som finnes? Ønsker dere å prøve ut en ekpsoneringstjeneste for første gang? Nedenfor har vi samlet informasjon og statistikk for de ulike tjenestene for at dere skal kunne ta et informativt valg.

Banner

Bannerannonsering er den mest populære av våre eksponeringstjenester. Dere kan velge mellom 50 og 100 prosent visning. Banneren vises på høyresiden på studentum.no og besøkeren vil aldri se mer enn fem sidebannere samtidig. Dette er til fordel for eksponeringen av deres skole. Banneren linker videre til deres skolepresentasjon på studentum.no.

Visninger per måned Klikk per måned
Gjennomsnittsverdi 151 967 87

Panoramabanner

Panoramabannerne ligger øverst på studentum.no og er ofte det første den besøkende ser. Denne banneren er kun synlig én gang per besøk, men siden det kun er én annonsør har den ofte stor eksponering og mange klikk. Panoramabanneren publiseres i tre ulike størrelser for å optimere denne mot både pc, nettbrett og mobil. Panoramabanneren linker videre til deres skolepresentasjon på studentum.no.

Visninger per måned Klikk per måned
Gjennomsnittsverdi 131 379 59

Sponsingsannonse

Gjennom våre sponsingsannonser får dere muligheten til å annonsere på relevante søkeresultat. Dere kan velge at annonsen skal synes både under fagområder, utdanningstyper eller studiesteder. Annonsen ligger på plass nummer 7 i søkeresultatet og skiller seg tydelig ut fra resten av innholdet. Annonsen består av bilde, tekst og en call to action knapp hvor den besøkende kan klikke seg videre inn til deres skolepresentasjon. Vi anbefaler at innholdet i annonsen passer til fagområdet den ligger under for at den skal bli så relevant som mulig.

Click through rate Opptil 5%, gjennomsnittlig 1,8%

Da det ikke er mulig å dra en gjennomsnittsverdi for eksponering og klikk for denne tjenesten viser vi klikkprosent i forhold til antallet visninger.

All statistikk baseres på resultater fra 1 jan. 2021 - 31.des 2021.

Vil du vite mer om en av våre andre ekstratjenester som er annonsering på Facebook via studentum.no? Se hit!

Hvis dere ønsker å booke inn en tjeneste eller vil ha mer informasjon er dere varmt velkommen å kontakte deres kundansvarig hos oss.

Bestill et møte